LGB Tuinbaan Foto's van 2010 t/m 2012.

In 2009 is de baan aangepast. Op tuinbaanfoto 2010 staan alleen foto's van de aangepaste baan.

Op 21 maart 2010 heeft de trein na de strenge winter zijn eerste rondje gereden. Met het LGB-blok de rail éénmaal gepoetst en de trein reed zonder storingen en haperingen zijn rondjes.

Een week later op 28 maart heeft de Draisine Klv20 van Brekina zijn eerste rondjes gereden. Naast de Stainz lijkt het model klein t.o.v. de Stainz.

 18 april 2010.  De loop is hier totaal veranderd. zie foto's uit 2009. Drie lantaarnpalen zijn vast gelijmd en worden staande gehouden met lijmklemmen.

De houthakkers hebben de winter overleefd.

Op station Rosenbach staan de eerste passagiers al weer te wachten. De kapote fiets staat nog steeds tegen de lantaarnpaal.

Stainz-2 wordt voorzien van water.

De pater heeft een oude Laverda-motor gevonden, het zadel ontbreekt maar wie let daarop. De waakhond (met de juiste schutkleur) van het houtakkersveld is wel nieuwsgierig  wat er aan het begin van het pad gebeurt en gaat op onderzoek uit. Hopelijk voor de pater is de ketting niet te lang.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nog een beetje nostalgie. Een op het oog goed uitziende trabant is het dorp binnen komen rijden. Waarschijnlijk is hij over de hoog-hobbelweg gekomen want de auto is een koplamp verloren. Ik heb een filmpje gezien hoe deze auto's gemaakt werden en dat ging heel anders dan in andere autofabrieken. Rechter foto: vroeger een bekend gezicht op de autowegen, de wegenwacht in de renault-4. Nu staat de auto hier te verzanden en te wachten op een goede wasbeurt.

7 augustus 2011. Weer tijd om te rijden, het weer is winderig maar droog. Bij het eerste rondje was er een klein buitje, dus de gehele handel weer naar binnen. Na 30 minuten de trein maar weer opgesteld en zijn rondjes laten rijden.

 

Alle drie de Stainz staan op de rails. Eentje rijdt er en de andere twee staan er ter opluistering.

 

 

De rijdende Stainz rijdt door het achterste gedeelte van de baan.

De bosjes zijn geknipt zodat het traject zoveel mogelijk vrij is van overstekende bladeren. Heb zitten denken aan kunstplanten maar dan krijg ik ruzie.